středa 25. července 2012

Výlet do Brna

Konečně jsme se rozhodli zrealizovat dlouho plánovaný výlet do Brna. Roky jsme tam nebyli, když nepočítám příležitostné projíždění či spíše objíždění města a případný oběd nebo večeři při této příležitosti někde na jeho okraji.
Den "D" byl naplánovaný na uplynulou neděli. Předpověď počasí byla optimistická,  vhodná právě na cestování a procházky a tak jsme vyrazili k jihu. Bohužel už v Olomouci nás zastihl hustý déšť a venkovní teplota byla mezi 11-12 stupni. Nezměnilo se to ani po příjezdu do Brna. Nicméně jsme se vydali na procházku s cílem projít co možná nejvíce památek, i když s deštníkem a mírně mrznoucími prsty. Když však mi začaly zimou křičet i prsty na nohou (bláhově jsem si obula letní sandály), tak jsme začali přemýšlet o změně plánu. K tomu měla posloužit nejlbižší restaurace a dobrý oběd. Největším naším přáním v dané situaci však bylo, aby přestalo pršet a kdyby se i oteplilo, byli bychom navrcholu blaha. Kupodivu, naše přání a dokonce obě, byla vyslyšena, a když jsme vyšli z restaurace skutečně svítilo sluníčko a bylo docela příjemně. Procházka mohla začít. Navštívili jsme všechna místa, která jsme chtěli vidět a na zpáteční cestě jsme se zastavili ještě ve Slavkově. Byla jsem velmi překvapená, jak je to hezké městečko a jeho zámek s jeho zahradou mě doslova okouzlili. Domů jsme se vrátili příjemně unaveni se spoustou dojmů a zážitků. Přikládám pár obrázků z tohoto hezkého výletu.





 Divadlo Husa na provázku z boční ulice.






 Vila Tugendhat nás naprosto dostala, je nádherná, nadčasová a právem si zaslouží své místo v památkách kulturního světového dědictví UNESCO.

 Mít něco takového v menším, to by byl sen .. ovšem nesplnitelný.

 Zahrada je stejně tak krásná - jednoduchá a v naprostém souladu s vilou.

                                            Slavkov






2 komentáře:

  1. Pavlo, dekuji za krasny vylet. V Brne jsem v dobe detstvi casto pobyvala u sve babicky a dedecka v dobe nemoci (to jsem naprosto milovala) a studovala stredni skolu. Brno mam strasne rada a tak dekuji, ze jsi me vzala na ta duverne znama mista. Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kati, jsem ráda, že jsem Tě alespoň trochu potěšila. Brno je opravdu krásné město.
      Měj se moc pěkně,
      Pavla

      Vymazat